Serwis Podatkowy nr 10 (202) z dnia 10.10.2012
Wydatki na organizację gali finałowej stanowią koszty reprezentacji
(interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 30 marca 2012 r., nr IBPBI/1/415-2/12/KB, zamieszczona na stronie internetowej Ministerstwa Finansów)
"(...) Wnioskodawczyni prowadzi działalność gospodarczą (wydawnictwo). Wydawnictwo to zajmuje się wydawaniem dodatku informacyjno-reklamowego do jednego z ogólnopolskich dzienników. Aby zwiększyć perspektywę znalezienia klientów, czyli wielkość i ilość sprzedawanych powierzchni, stwarza się programy promocyjne, które dają firmom coś więcej niż tylko reklamę: atmosferę konkurencji i perspektywę zwycięstwa w danym konkursie czy kategorii, zwieńczonego uhonorowaniem nagrodą w postaci statuetki, godła, dyplomu, grawertonu, etc. W wyniku realizacji tych programów sprzedaje się zatem nie tylko powierzchnię w gazecie, ale też pewne prestiżowe wartości. Redakcja Wnioskodawczyni stworzyła specjalny program dla firm z całej Polski, prowadzony w kilkunastu kategoriach. Na jego przebieg składają się etapy nominacji, ankietowania, weryfikacji, prac kapituły i wreszcie finału - wyboru laureatów. Laureaci otrzymują nagrody na specjalnie w tym celu zorganizowanej gali finałowej. Zorganizowanie tej gali niesie ze sobą wymóg zachowania odpowiedniego poziomu. Jest to równoznaczne z wynajęciem prestiżowego lokalu, zaangażowaniem uznanego w społeczeństwie konferansjera czy też zorganizowaniem w części artystycznej koncertu jednej z gwiazd polskiej sceny telewizyjnej i estradowej, a także zleceniem cateringu, obsługi personalnej, fotograficznej, odpowiednich dekoracji, wreszcie fizycznego sporządzenia samych nagród (grawertonów) przez firmy zewnętrzne. Wszystko to daje łączny wydatek rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych.
(...) stwierdzić należy, iż poniesione przez Wnioskodawczynię wydatki na zorganizowanie gali finałowej stanowią wydatki na reprezentację. Jej zorganizowanie ma bowiem na celu kreowanie wizerunku wydawnictwa i jego prestiżu, budowanie jego pozycji na rynku wydawnictw ogólnopolskich dodatków promocyjno-informacyjnych, a nie reklamowanie konkretnego produktu lub usługi. Zorganizowanie wskazanego we wniosku programu promocyjnego, uwieńczonego galą finałową, może wprawdzie pośrednio przyczynić się do nabycia przez jego uczestników powierzchni w wydawanym przez Wnioskodawczynię dodatku prasowym (bądź jej zwiększenia), jak wskazała jednak sama Wnioskodawczyni, w wyniku realizacji tego programu sprzedaje się także prestiżowe wartości. Organizacja ww. gali niesie ze sobą wymóg utrzymania wysokiego poziomu, co wiąże się z koniecznością jej organizacji w prestiżowym miejscu i zaangażowaniem znanych oraz uznanych w skali krajowej konferansjera i gwiazd estrady. Powyższe oznacza, iż organizacja ww. gali ma w istocie na celu budowanie i utrwalenie wizerunku prowadzonego przez Wnioskodawczynię wydawnictwa na rynku, a nie reklamę oferowanych produktów czy usług. W konsekwencji, wydatki na jej organizację, jako wydatki na reprezentację, nie mogą stanowić kosztów uzyskania przychodu prowadzonej przez Wnioskodawczynię pozarolniczej działalności gospodarczej (podkreśl. red.). (...)"
www.PodatekDochodowy.pl - Reprezentacja i reklama:
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.ReprezentacjaiReklama.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
GOFIN PODPOWIADA
Kompleksowe opracowania tematyczne
DRUKI - Podatek dochodowy
Darmowe druki aktywne
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY PRAWNE
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
|