podatek dochodowy, rozliczenia podatkowe, przychody podatkowe, koszty podatkowe
lupa
A A A

Przegląd Podatku Dochodowego nr 13 (277) z dnia 1.07.2010

Nietypowe formy reklamy

Korzystać będziemy z nietypowej formy reklamy. Reklama ta realizowana będzie poprzez paralotnię, która służyć będzie celom informacyjnym i reklamowym. Zamieszczenie na czaszy paralotni informacji o prowadzonej przez nas działalności gospodarczej będzie mieć za zadanie informowanie odbiorców o istnieniu firmy, jej logo i ofercie, w celu zwiększenia osiąganych przychodów. Loty paralotnią odbywać się będą regularnie - odbywać je będzie przeszkolony w tym zakresie pracownik - oraz okazjonalnie podczas imprez okolicznościowych, spotkań firmowych, występów artystycznych, imprez kulturalnych, zlotów itp. na terenie całego kraju. Czy wydatki na zakup paralotni oraz przeszkolenie pracownika do jej obsługi stanowić będą koszty uzyskania przychodów?

Reklama może być prowadzona również w nietypowych formach. W przedstawionym stanie faktycznym, jeżeli jednostka udowodni, że paralotnia będzie wykorzystywana w prowadzonej działalności gospodarczej do prowadzenia reklamy firmy i jej produktów, to wówczas wydatek na zakup paralotni oraz wydatek na przeszkolenie pracownika będzie mógł zostać uznany za gospodarczo uzasadniony, racjonalny i mający oczywisty związek z osiąganymi przychodami. Wydatek reklamowy wpływa bowiem na wzrost osiąganych przez jednostkę przychodów. Umieszczenie na czaszy paralotni informacji dotyczących prowadzonej przez jednostkę działalności, nazwy jednostki lub jej logo, spełnia funkcję reklamową, gdyż zmierza do zwiększenia rozpoznawalności firmy na rynku, poznania cech oferowanych wyrobów, ich zalet, co w efekcie wpływa na zwiększenie zainteresowania oferowanymi towarami. Stanowi to także zachętę do współpracy dla kontrahentów jednostki i tym samym może wpływać na zwiększenie przychodów. Należy więc stwierdzić, że wydatek na zakup paralotni, w postaci odpisów amortyzacyjnych oraz wydatek na przeszkolenie pracownika będą stanowiły w całości koszty uzyskania przychodów, należy jednak zaznaczyć, że ich zaliczanie do kosztów uzyskania przychodu powinno odbywać się na zasadach określonych w przepisach art. 16a-16m updop i art. 22a-22o updof.

Takie stanowisko zostało zawarte w interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z 23 czerwca 2009 r., nr ILPB3/423-241/09-2/MC. Jak wskazał organ podatkowy, o ile przedmiot służący reklamie będzie wykorzystywany w działalności gospodarczej, to przy spełnieniu dodatkowych przesłanek umieszczenie na czaszy paralotni informacji spełniających funkcję reklamową umożliwia zaliczenie wydatków na zakup paralotni poprzez odpisy amortyzacyjne do kosztów uzyskania przychodów. Dodatkowo można uznać za taki koszt wydatek poniesiony na przeszkolenie pracownika do obsługi paralotni.

www.PodatekDochodowy.pl - Reprezentacja i reklama:

 Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz,
wejdź do serwisu
www.ReprezentacjaiReklama.pl » 
Więcej w zasobach płatnych

Serwis Głównego Księgowego

Gazeta Podatkowa

Terminarz

listopad 2024
PN WT ŚR CZ PT SO ND
1
2
3
4
5
6
8
9
10
11
13
14
16
17
18
19
21
22
23
24
26
27
28
29
30
sklep.gofin.pl - RABATY, NAGRODY, PROMOCJE
NEWSLETTERY
Fachowe czasopisma - PoznajProdukty.gofin.pl
Rozliczanie podatku dochodowego, podatku VAT oraz innych podatków i opłat
Vademecum Podatnika - podstawowe informacje dotyczące podatków
Sklep internetowy - sklep.gofin.pl
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o., ul. Owocowa 8, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 720 85 40, faks 95 720 85 60
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN
Szanowny Użytkowniku !
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie dobrowolnej zgody poprzez kliknięcie przycisku "Zgadzam się".
Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

  • niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),
  • realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,
  • dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
  • analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
  • zbierania i przetwarzania danych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam.
Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z o.o. Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z o.o., Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy.

    Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

  • Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora.

    Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

  • Dobrowolna zgoda.

    Aby móc realizować cele:
    - zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,
    - analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,
    - dopasowania reklam w serwisach społecznościowych,
    - wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych oraz do śledzenia użytkowników, kliknięć i konwersji wyświetlanych reklam w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z o.o. muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.
W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.